aktualne

Jak na výměnu řetězu a rozety

Vytahaný řetěz na motocyklu je pro nadšence do motorek běžnou záležitostí. Obzvlášť při motocrossu dostávají řetěz a rozeta pěkně na frak, a dřív nebo později tyto díly budete muset vyměnit. Ať už vlastníte motocykl KTM či Husqvarna, opotřebovávají se stejně. Jak na tuto výměnu? Není to nic složité.

Bez nářadí to nepůjde

Připravte si nýtovačku řetězu, momentový klíč a rázový utahovák.

Začínáme předním kolečkem

Pomocí brzdy znehybníme zadní kolo a uvolníme přední kolečko. Pokud je přichyceno šrouby, povolíme je. Pokud drží na jedné centrální matici, bude se vám hodit pneumatická pistole na její povolení. Jakmile se kolečko uvolní, můžeme rozpojit řetěz.

Poté přistoupíme k samotné výměně kolečka. Při jeho montáži se budeme řídit pokyny konkrétního výrobce, protože jednotlivé kroky uchycení se budou podle toho lišit. Jen tak bude dosaženo správné funkce.

Výměna rozety

Dále vyjmeme zadní kolo a povolíme samojistící matice na rozetě. Odstraníme jí, namontujeme novou rozetu a přitáhneme jí pomocí momentového klíče.

Pokračujeme řetězem

Máme připravené kolečko, rozetu a řetěz ve správné délce. Ten na ně nasadíme a můžeme začít spojovat. K řetězu budeme mít v balení těsnící kroužky a spojku s mazivem, teď je budeme potřebovat. Čepy spojky a vnitřní plochu kroužků namažeme mazivem. Dva kroužky nasadíme na čepy spojky a tu nasadíme zezadu do otvorů řetězu. Teď na čepy přidáme zbylé dva kroužky a nasadíme destičku spojky. Na to už budeme potřebovat alespoň kleště.

Teď budeme potřebovat nýtovačku. S její pomocí nastavíme destičku spojky do správné pozice a dbáme při tom na to, aby byl spoj stejně široký jako celý řetěz.

Na závěr rozlisujeme konce čepů. Pozor, nesmíme rozhodit nastavenou šířku řetězu.

Končíme dotažením

Řetěz máme spojený. Pomocí momentového klíče dotáhneme na správnou hodnotu přední kolečko, seřídíme napnutí řetězu a dotáhneme zadní osu.

Nejnovější články